Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Jennie - 16 juni 2010 23:47

Som ni kanske redan hade förväntat er att jag skulle skriva så är jag väldigt trött just nu såhär kvar i tolv på kvällen, men jag kom ju hem från jobbet precis..

Men jag måste ju berätta om våran fantaastiska dag!


Ultraljudet i morses gick bra=) När vi satt i väntrummet så kändes det som att mitt liv skulle avgöras typ, eller som att jag skulle dra ut en tand, typisk vänrum på sjukhuset känsla.

Sen kom det en mullig barnmorska som hette Märta och hämtade oss och sen fick vi komma in i ett ultraljudsrum. Jag trodde nästan att jag skulle avlida.

Sen tog hon på den dära smörjan som alla tycker är så kall, men jag va varm så det va bara skönt=) Sen såg vi bebisen=) Det va hur coolt som helst! Jag har ju sett min lillebror Carl på ultraljud, men det är en heeeeeeelt annan sak att se vad som finns i ens egen mage!!

Jag trodde nog verkligen inte att det skulle finnas en frisk bebis i mig. Inte på riktigt. Det känns ju lixom inte så mycket. Men det fanns det=) Bebisen snurrade runt och sparkade lite  och sög på tummen och drack lite fostervatten och sen ville den inte vara med ett tag så då vände den på sig och sånt..

Helt enormt coolt. Sen fick vi se alla friska och fina organ, typ hjärtat som slog så fiint och magsäcken och hjärnan och urinblåsan och allt va det va, och allting va helt perfekt=) Jag kunde verkligen inte fatta det nästan. Jag förväntar mig alltid att något hemskt ska inträffa. Men det gjorde det inte, och det fanns ingen missbildning eller någonting! Ett helt friskt barn lixom, jag kan inte ens fatta det hur många gånger jag än säger det nästan.


Sen blev jag bakåtflyttad lite så jag är just idag i v.17+6, alltså snart 18 fullgångna veckor. Så nu kommer jag byta veckor på Fredagar istället.Och BF datumet blev 20:e November=) Det är väl ett fint datum? Hoppas bara att bebis vill komma ut då med!


Idag har Fredrik fått ett jobb med=) Eller det är i alla fall ett sommarjobb än så länge, men det är ändå HELT fantastiskt! Äntligen! Nu kanske vi kan få ihop det här med ekonomin med! På ett enklare sätt!  Så våran dag har varit väldigt bra idag=)


Nu ska ni få se på bilderna=)


Nu har ju jag tagit kort på korten med min kamera så det kanske inte syns så bra, men härser man i alla fall huvudet och så suger den på tummen och längst till vänster ser ni knäna som den har uppdragna typ, alltså fosterställning..


Här har den vänt sig "upp och ner" Alltså inåt typ och vill inte riktigt vara med på en fin bild men man ser i alla fall ryggraden och rumpan och huvudet=) En perfekt liten skapelse=)


Godnatt=)

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards