Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Jennie - 2 juni 2010 22:13

Herregud vilken varm dag! Men skönt såklart! Jag vill ha mer av detta vädret! Mycket mer! Man blir en så mycket lyckligare människa!

Och för ovanlighetens skull så grillade vi idag=) Och i helgen ska jag grilla med mamma och pappa=)

Bebisen kommer nog blir mätt på grillat snart!


Jag tänkte berätta om varför bloggen heter Älskade Ingen.

Dels känns den dom en ingen. Ibland känns det som att den inte finns. Man kan ju inte se den, eller höra den, men snart kan jag väl för hoppningsvis känna den. Det är helt enkelt ingen, samtidigt som det är någon. Ingen är Älskad i alla fall.

Men titeln fick jag faktiskt från en bok somheter precis så, Älskade ingen. Det handlar om en tjej och en kille som är väldigt unga och blir oplanerat med barn. Tjejej bestämmer sig för att behålla barnet och hon får inte direkt mycket stöd, hennes kille får inte umgås med henne längre för hans mamma som verkligen inte stödjer beslutet och en gång är hon påväg att göra abort, men smiter från sjukhuset i sista stund för att det inte känns rätt. I boken skriver hon brev till ingen i magen som är så vackra! Breven beskriver väldigt bra hur man känner för ett liv som växer inuti. Hur otroligt svårt det kan vara, men hur värt det är.

Boken slutar med att hon får sitt barn och även om alla va emot det från början och under hela graviditeten så kan ingen inte känna kärlek för det lilla barnet. Det blev ett rätt beslut.


Det är en underbar bok. Men jag hittar den verkligen ingenstans! Jag kommer inte ihåg vad författaren heter heller. Om någon vet vilken bok jag pratar om så kan väl den vara snäll och säga det? Vart den finns? Finns den ens? Det måste ju finnas gamla exemplar på ett bibliotek?


Jaja, nu är jag så otroligt trött så jag kommer somna här i soffan snart. Klockan är redan halv elva och jag ska upp ganska tidigt i morgon igen så det är dax att sova!


Jag lovar att jag ska bli bättre på att lägga in bilder! Det är bara det att maninte tar så  mycket bilder när man jobbar mycket och sånt! Men det är bara en månad kvar tills jag går på fem veckors semester=) Herreguuud! vad jag längtar!


Puss å godnatt!

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards