Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Jennie - 9 juni 2010 20:55

Ni ska nu få se lite bilder i vårat hem=)


  Här sitter jag och myser i våran soffa med kuddarna och en fårskinnsfäll eller vad det heter och filtar och allt när jag bloggar=)


 

Här är lite av fönstret i vårat kök, men det jag tänkte visa va mina älskade

gardiner som jag verkligen avgudar! Dom är väl något hysteriska, men jag

tycker att gardiner ska vara lite färgglada!


 

Här är ett fönster i vardagsrummet=) Även det fönstret är prytt med

ett par gardiner som jag har valt med kärlek! Jag gillar dom verkligen!


Och här är våran helt nya stoora fina säng=) Det är inte ens någon i världen som har sovit i den än! Jag vet inte om den ser så stor ut som den ser ut i verkligheten, men för att ha haft en 1.20 säng skitlänge nu så känns den som himmelriket!

Av Jennie - 9 juni 2010 19:45

Ja vecka 18 har alltså kommit. Igår redan! Jag läser just nu i en bok som förklarar allt som händer i magen väldigt ingående, allt som händer från och med att man har ägglossning till att barnet föds och så beskriver boken allt som händer i magen och allt som händer med kvinnan och ja, allt verkligen med jätte mycket bilder och sånt.

Den är skitbra, men jag KAN bara inte förstå att det just nu ligger en liten bebis i mig, som kan höra lite, och som rör sig helatiden fast än jag ännu inte känner det.Den kan göra ganska mycket faktikst. Helt konstigt.

Om exakt en vecka är det ultraljud med, det ska bli spännande, men tänk om det är något fel? Jag läste om downs syndrom i boken, och det vill jag ju verkligen inte vara med om!! Inget annat heller för den delen.


Det här med sparkarna med, alltså det stog i boken om att det kan kännas som att tarmarna typ rör sig och sånt och ibland kan jag känna något sådant, men alltså det är väl tarmarna? Mamma säger att det kan kännas som en fisk som simmar lite med! Läskigt!! Vi får väl se om det kommer några sparkar snart!



Av Jennie - 9 juni 2010 13:15

Vi kollade som sagt på Nickes bal igår i regnet=) Jag tycker att om man ska gå på bal så ska man vara seriös! Alltså verkligen ha balklänning och frack och allt som hör till! Nicke hade såklart frack. Och hade såklart köpt ett enormt paraply så att inte hans balkavaljer skulle förstöra håret och sminket och allting! Paraplyet va dock vitt och svart, inte det snyggaste kanske men det är tanken som räknas=)


Jag tycker dom va riktigt stiliga, och jag känner mig just nu som en mormor som berättar om sitt barnbarn. Skitsamma, här är lite bilder=)



 

Utan kavaljer.


 

Med sitt fina paraply=)


 

Och här med kavaljer, Obs, ej flickvän kanske jag ska skriva med,

så att det inte blir några missförstånd och sånt i framtiden=)

För tro det eller ej, han har även en flickvän! =)

Av Jennie - 9 juni 2010 12:01

Hej.

Förlåt att det inte kom ett inlägg med bilder igår kväll men jag stupade i säng direkt efter maten och somnade på stört. Kall ända in i benmärgen va jag med, för att det hade regnat så mycket på mig.

Men bilderna kommer idag och snart kommer våran säng och så blev det ju v.18 igår med glömde jag helt av att berätta! Men mer om det senare, nu ska jag äta en på tok försenad frulle=)


Bye.

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards