Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Mer info om mitt liv.

Av Jennie - 14 oktober 2010 11:50

Jag har mycket mer att berätta än det jag berättade igår, men ett inlägg tar för mig sjukt lång tid att skriva då datorn är dum i huvudet. Men nu fortsätter jag alltså.

Igår på morgonen ringde det en underbar man till mig. Eller det kanske va en gubbe egentligen. I vilket fall så presenterade han sig som min nya handledare på försäkringskassan. Jasså tänkte jag, kul för honom. Jag HATAR ju alla som jobbar på försäkringskassan. Men denna man visade sig vara speciell. Han ville hjälpa mig!!

Han har löst så att jag har fått mina sjukpenningspengar för Augusti och September, så igår blev jag helt plötsligt 12355 kr rikare, tack för det!

Sen undrade han hur jag MÅR! Han undrade hur det går för mig med diabetesen och han förstod verkligen att jag inte kan jobba just nu. Så han ska alltså försöka hitta mina havandeskapspenningspapper som nog finns någonstans i Stockholm. Och denna man jobbar även i Borås, så han är ju på plats så att säga.

Ja, man kan säga att han löste min ekonomiska kris och alla pappersproblem jag haft den senaste tiden. Det är ju visserligen inte säkert att jag får havandeskapspenning, men jag kommer ju få betald sjukskrivning annnars iaf, för han förstod att jag behöver det. TACK!!

Detta va alltså en handledare på försäkringskassan som RINGDE MIG! Lyfte luren! Förstod vad kommunikation 2010 innebär!


Nog om det. Igår tröttnade jag på alla stora kartonger vi hade här hemma, och jag är trött på att behöva hjälp av någon som har bil varjegång vi ska till en återvinningsstation, så jag tog kartongerna i armarna och bärde ner dem till återvinningen och fortsatte därefter min resa till ICA MAXI, där jag strosade runt hur länge som helst och storhandlade för 1000 kr. Sen åkte jag buss hem med dessa TUNGA kassar. Jag vet inte hur det kunde bli så mycket för listan såg inte så farligt lång ut, så jag tänkte att det klarar jag. Det gjorde jag ju med, men det va riktigt jobbigt att bära det. Sen städade jag hela badrummet, fortsatte tvätta, vek tvätt, strök de nytvättade enorma gardinerna, lagade mat och diskade. Sen blev jag heeeelt slut. Hade ont överallt och ryggen strejkade. Jag kände mig rätt så höggravid. Men jag sov HELA NATTEN sen. Alltså utan att vakna en enda gång. Så trött va jag alltså.


Idag ska jag vila. Det behöver jag verkligen. Jag funderar på att åka ner till stan och dricka kaffe hos mormor  med. Det är trevligt. Jag trivs med det.

Sen ska jag fortsätta stryka den andra hälften gardiner och vika in lite mer tvätt och diska och laga mat, men jag ska mest vila. Min rygg orkar inte med min mage snart annars.


Bye

 
 
.sandra

.sandra

14 oktober 2010 12:19

Vad skönt för dig att de äntligen fixade sig med försäkringskassan. :) Tur att det finns vissa riktiga människor även på sådana arbetsplatser. :)

Då har du råd att åka till Ge-kås nu då? ;) haha

http://ordavsandra.blogg.se

Jennie

14 oktober 2010 16:28

ja det va verkligen skönt!! Han va såå himla snäll! Men idagfick jag ett annat jävla brev om havandeskapspenningen, dom måste tydligen veta EXAKT hur mycket jag lyfter på jobbet, och precis exakt hur tungt det är. Det dom itne fattar är att jag inte kan jobba Pga diabetesen. Tunga lyft skiter väl jag i lixom..
ja ajg har råd att åka till ullared nu=) Vi kanske kan ta det någon dag i nästa vecka om du har tid?

 
.sandra

.sandra

14 oktober 2010 17:53

Ja, jag har nog tid i nästa vecka :) Måste bara se till att vi har en bil att åka i, då jag inte har någon egen. :P

http://ordavsandra.blogg.se

Jennie

14 oktober 2010 19:20

Nä, det hade ju varit lyx att ha en egen bil lixom.. Men det hade inte varit lyx att ha ett billån heller..
Men jag kanske kan låna bil av min mamma annars, kan ju fråga iaf=)

 
.sandra

.sandra

14 oktober 2010 21:02

Vore väldigt lyxigt med egen bil, men jag är för snål för att köpa en. :P För just nu känner jag att jag klarar mig utan.
Vore jättebra om du kunde låna av din mamma. Kan nog inte ta mina föräldrars bil då pappa fått nytt jobb och behöver den, och de har inte fått tummen ur att köpa en till än.

http://ordavsandra.blogg.se

Jennie

14 oktober 2010 22:21

Jag ska kolla med dem om det finns någon dag som dom inte behöver båda sina bilar=) Jag är med för snål för att köpa en egen. Jag klarar mig bättre utan ett lån iaf. Fast det är jobbigt när vi måste storhandla. Fast ett lån som anstränger ekonomin hade nog varit jobbigare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 4 februari 2011 10:53

Hejsan! ville bara påminna om att jag har en ny blogg, för att denna inte funkar så bra! Men besök mig på: alskadeingen.blogg.se   ...

Av Jennie - 2 december 2010 15:51

Hejsan. Ledsen för dålig uppdatering, men det har ju hänt en del den senaste veckan=) Gabriel valde ju inte att komma ut själv så det blev igångsättning på Måndagen den 22:a. För er som inte vet redan alltså. Fast det gör väl dom flesta. Ha...

Av Jennie - 15 november 2010 15:52

Nu väger jag 69 kg, bara så ni vet. Om ni någongång ska kalla mig tjock så är det nu, för jag tänker ALDRIG mer vara tjock. Om jag inte blir gravid nån mer gång i livet då så klart. Men fattar ni!? Jag har gått upp 16 kilo! Det är nästan inte okej. O...

Av Jennie - 11 november 2010 18:24

Hejsan. Verkligen ledsen att jag bloggar så sällan nu för tiden. Det är denna DUMMA datorn som inte klarar av min bloggsida. Ni skulle inte heller blogga om det tog hundra år att skriva ett inlägg. Jag får till och med vänta när jag måste sudda lit...

Av Jennie - 29 oktober 2010 17:09

Hejsan. Nu ska ni få höra! Det kan möjligtvis vara lite intimt så ni som känner att ni inte vill ta del av lite halvintim info om mig kan ju sluta läsa här.. Jo, igår upptäckte jag att mina bröst har börjat läcka! Visserligen läcker dom inte a...

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards