Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

Fredagens Planer

Av Jennie - 8 oktober 2010 12:50

Hejsan.

Jag är sååå trött, ändå har jag sovit väldigt bra. Och länge. Men när jag vaknade av att jag behövde kissa runt halv fem så väckte jag bebisen, och den fick såklart hicka, stackaren, som höll på jättelänge och den verkade ligga obekvämt eller något, för han sparkade med både armar och ben, det kändes i alla fall lika mycket långt ner som långt upp och han vände och vred på sig hur länge som helst. Det kändes inte riktigt som vanligt. Det kändes som att han plötsligt växt mycket och inte längre får plats. Han va typ inne i mina organ och rotade. Det kan ju omöjligt vara bekvämt därinne nu. I morgon är det vecka 35, väl? Shit, nu tappar jag bort mig i veckorna med. Jo men v.35 är det. Det är alltså endast 5 små töntiga veckor kvar. Herregud.

Men nu har jag läst ut halva "att föda" boken och tvättat alla bebiskläder som vi hittills har samlat ihop. Det känns skönt. Garderoben ska vi skruva ihop i morgon och jag funderar på att åka till mamma och pappa och rota bland alla deras grejjer på Söndag.


Shit, jag är så otroligt trött alltså. Tur att jag har matlådor=) Det gör mig så lycklig att inte behöva komma på vad jag ska laga till lunch. Jag tycker inte det är särskillt tråkigt att laga mat, om det inte är tråkiga saker som köttfärsås och spagetti tex, men jag tycker det är pest och pina och komma på vad jag ska laga .Det kan få mig så otroligt arg.

Men grytan jag åstadkom igår blev väldigt god. Det va bara nötköttbitar, lök, buljong och grädde, sen hällde jag i lite kryddpeppar med. Men jag kom på att till nästa gång kan jag utöka med morötter, vitlök och kantareller! Herregud vad gott det kommer bli då=)


Jag har ju lite mer bättre grytor med lock(!) nu med. Helt underbart.

Idag funderar jag på att göra en smarrig blåbärspaj tills ikväll. Jag har hela frysen full med blåbär som farmor plockat i finland.

Jag trivs faktikst med att stå och fixa i köket, om jag bara vet vad jag ska göra=) Jag erkänner det.


Planen för idag är alltså:

*Leta smarrigt recept till blåbärspaj.

*Handla lite

*Äta den redan färdiga lunchen

*Baka paj

*Städa mellan varven som vanligt


Trevlig Fredag tycker jag ändå.


Föressten så har jag träningsvärk i vaderna sen jag gick upp och ner till tvätten igår. Men testa själva att gå upp och ner för trappor med 10 kg extra vikt på er. Det blir ganska jobbigt.


Bye

 
 
Ingen bild

Anne-Lie

8 oktober 2010 17:42

Halloj på dig!!
Låter supergott med den där grytan....och blåbärspajen!!
En fråga: när vill ni ha skötbordet? Är kanske bra att få det innan bebis kommer...så att allt är förberett? Ville ni ha det vita som vi tittade på?

Ha en riktigt mysig fredag!! Vi syns väl ute hos Ida och Tomas imorgon?

Kramiz

Jennie

8 oktober 2010 18:51

Hejsan! ja grytan blev god=) Tycker det är lite roligt att testa maträtter jag inte gjort innan=) Och det blev en blåbärscheescake istället=) Ännu bättre=) Ja skötbordet kanske vi borde införskaffa snart.. nu någon gång i oktober iaf=) Föressten så undrar mina föräldrar om vi kan ut och äta någon fredag nu i oktober? Dom är väldigt sugna på att träffa er nu innan bebis kommer=) Och jag kan komma till ida och thomas, men fredrik kunde inte..
Men ska ni dit så kanske ni kan hämta mig på vägen om ni har lust så kan iaf jag komma=)

 
Saannis Fru, Mamma, Gravid

Saannis Fru, Mamma, Gravid

11 oktober 2010 18:19

Du hittar bild här på Converse skorna;
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.15568118

Självklart går dessa att beställa. Jag gör dem bara i två stycken storlekar- 6cm och 11cm. Men den minsta storleken borde passa den lill*. Priset är 100kr/par pga materialkostnad och det inkludera frakt.

Du kan mejla mig på sanna_carlos@hotmail.com vilken storlek, färgval, antal och adress. Kramar

http://www.metrobloggen.se/saanniscarlos3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 4 februari 2011 10:53

Hejsan! ville bara påminna om att jag har en ny blogg, för att denna inte funkar så bra! Men besök mig på: alskadeingen.blogg.se   ...

Av Jennie - 2 december 2010 15:51

Hejsan. Ledsen för dålig uppdatering, men det har ju hänt en del den senaste veckan=) Gabriel valde ju inte att komma ut själv så det blev igångsättning på Måndagen den 22:a. För er som inte vet redan alltså. Fast det gör väl dom flesta. Ha...

Av Jennie - 15 november 2010 15:52

Nu väger jag 69 kg, bara så ni vet. Om ni någongång ska kalla mig tjock så är det nu, för jag tänker ALDRIG mer vara tjock. Om jag inte blir gravid nån mer gång i livet då så klart. Men fattar ni!? Jag har gått upp 16 kilo! Det är nästan inte okej. O...

Av Jennie - 11 november 2010 18:24

Hejsan. Verkligen ledsen att jag bloggar så sällan nu för tiden. Det är denna DUMMA datorn som inte klarar av min bloggsida. Ni skulle inte heller blogga om det tog hundra år att skriva ett inlägg. Jag får till och med vänta när jag måste sudda lit...

Av Jennie - 29 oktober 2010 17:09

Hejsan. Nu ska ni få höra! Det kan möjligtvis vara lite intimt så ni som känner att ni inte vill ta del av lite halvintim info om mig kan ju sluta läsa här.. Jo, igår upptäckte jag att mina bröst har börjat läcka! Visserligen läcker dom inte a...

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards