Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Bebis i veckan?

Av Jennie - 15 november 2010 15:52

Nu väger jag 69 kg, bara så ni vet. Om ni någongång ska kalla mig tjock så är det nu, för jag tänker ALDRIG mer vara tjock. Om jag inte blir gravid nån mer gång i livet då så klart. Men fattar ni!? Jag har gått upp 16 kilo! Det är nästan inte okej. Och jag som i v.20 satt och oroade mig över mitt ynka kg som jag hade gått upp då..

Jag är övertygad om att det är mitt tröstätande av mörk choklad som orsakat denna viktuppgång.

Jag får helt enkelt övertyga mig om att det inte är ett dugg synd om mig så kanske jag slutar äta ihjäl mig på mörk chocklad.


Men fatta! Jag ska föda ett barn denna veckan. Jag får svimningskänslor, kräkpanik och darrningar bara att tänka på det. Alla kan fortsätta peppa mig med att jag kommer klara det och sånt, för ja, det kommer jag, men jag kommer ha såååååååå mycket panik med. Jag insåg idag att jag måste nog faktiskt låta den dära skrikpaniken komma ut och låta mig må lite dåligt. Det är ju normalt att vara nervös innan man ska föda. Men jag tänker att jag måste vara avslappnad och sånt och då kan man ju inte gå runt och ha panik. Men jo, det får jag nog ha.

Jag vill föda på Lördag. Inte när nina är i helsingfors och inte ens kan komma. Då går det helt enkelt inte.


Jag känner mig som när man va liten och visste att tex: På tisdag ska jag vaccineras. Alltså när man skulle få en spruta när man va typ 10 år och va så medveten om det och den dära dagen då man visste att mamma skulle ta med en tilll vårdcentralen för någon vaccination, man vaknade kallsvettig på morgonen, kunde inte äta frukost, hade jätteont i magen, kändes som man skulle svimma helatiden.

Eller förresten, en ännu bättre jämförelse! När jag skulle dra ut en tand, för andra gången och visste hur ont det gjorde. Så nervös är jag, fast 1000 till. Och då gjorde den där tanden JÄVLIGT jättejätteont att dra ut.  och alla bara säger att det inte är farligt och inte gör så himla ont, men det är så feeeel.


Nä nu flummar jag bara känner jag. Men jag är rääääääääääääädd!

 
 
Ingen bild

Anne-Lie

15 november 2010 20:59

Hejsan!
Förstår om du är rädd och nervös och har panik-känslor...:-)!! Har jag varit/haft varenda gång..:-)!!
Jättekram till er!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 4 februari 2011 10:53

Hejsan! ville bara påminna om att jag har en ny blogg, för att denna inte funkar så bra! Men besök mig på: alskadeingen.blogg.se   ...

Av Jennie - 2 december 2010 15:51

Hejsan. Ledsen för dålig uppdatering, men det har ju hänt en del den senaste veckan=) Gabriel valde ju inte att komma ut själv så det blev igångsättning på Måndagen den 22:a. För er som inte vet redan alltså. Fast det gör väl dom flesta. Ha...

Av Jennie - 11 november 2010 18:24

Hejsan. Verkligen ledsen att jag bloggar så sällan nu för tiden. Det är denna DUMMA datorn som inte klarar av min bloggsida. Ni skulle inte heller blogga om det tog hundra år att skriva ett inlägg. Jag får till och med vänta när jag måste sudda lit...

Av Jennie - 29 oktober 2010 17:09

Hejsan. Nu ska ni få höra! Det kan möjligtvis vara lite intimt så ni som känner att ni inte vill ta del av lite halvintim info om mig kan ju sluta läsa här.. Jo, igår upptäckte jag att mina bröst har börjat läcka! Visserligen läcker dom inte a...

Av Jennie - 28 oktober 2010 14:52

Hejsan. Jag kom precis hem från stan. Jag hatar att åka till stan nu för tiden för jag kan inte gå. Det gör ont. Jag vaggar så jag nästan faller omkull. Jag va hos barnmorskan och där konstaterade även hon att bebisen är ingen liten pluttbebis. H...

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards