Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Min helg=)

Av Jennie - 17 oktober 2010 18:29

Hejsan.

Jag skäms lite över min dåliga uppdatering. Men i vilket fall så har jag haft en trevlig helg. I Fredags umgicks jag med Sandra hela dagen nästan. Jag gick mitt numera snabbaste till Maxi och mötte henne och sen gick vi hem igen när vi hade handlat lite småsaker. Jag shoppade föressten första blöjorna!! Jag hade fått rabattkuponger från libero för jag har ju gått med i deras klubb, så jag köpte en av varje av de två minsta storlekarna. Alltså 2-4 kg och 3-6 kg. Det kan ju faktiskt hända att de minsta är för små redan när denna lille killen bestämmer sig för att han vill ut.

Jag fick endel motion iaf=) Det är tungt med denna mage kan jag lova! Jag har ont runt hela vänstra höften och "muttil" förekommer ofta. Jag ska inte gå in på intimare detaljer.

Men vi hade trevligt iaf, och nästa vecka hoppas vi komma iväg till Ullared! Jag måste erkänna att jag är lite nyfiken på det stället nu=)


Igår hade  ju jag en trevlig middag för mina vänner, Helene kunde dock inte komma för hon blev sjuk=( Men jag lagade kycklinglårfileér inrullade i parmaskinka med balsamicosås och ris till det. Jag fräste även lite grönsaker, dom ville inte smaka så mycket, men jag visste inte riktigt hur jag skulle få dom att smaka något heller!?=) Jag saltade dom lite å så.

Men maten blev bra, jag trodde iförsig att såsen skulle smaka mer än vad den gjorde. Och jag är medveten om att många inte rekomenderar att gravida ska äta parmaskinka, men jag gjorde noga efterforskningar på nätet och på de flesta sidor stod det att risken för listeriasmitta är liten och att det är ganska töntigt att inte våga äta det. Men om man ändå va orolig skulle man frysa skinkan i tre dagar och det gjorde jag, sen va den ju inne i ugnen i 225 grader i 15 min med. Och jag mår bra och det va gott=)

Jag fick lite söta presenter med=) Jag ska ta kort på dem, jag lovar=) Jag är ju verkligen sämst i hela världen på att ta kort!! Herregud. Det är så tråkigt av mig!

Jaja, jag måste ju skriva med att jag gjorde en egen italiensk marängtårta! Jag gjorde en stoor marängbotten som va sådär härligt seg inuti, och den blev så himla bra och fin! Och sen garnerade jag den med lite lättvispad grädde och hallon, blåbär och björnbär. Hur gott som helst!!=)

Sen myste vi mest. Pratade gamla minnen och sånt=)


Jag sov hur dåligt som helst inatt! Jag va lixom inte trött, bara hungrig och lillen i magen va inte lugn en enda stund. Han rörde sig så nästan hela sängen gungade. Jag börjar med bli säker på att han kommer vilja ut tidigare.

Det känns som att min kropp börjar ge upp nu. Även jag börjar få lite krämpor. Men jag vill nog att han ska komma tidigare med. Även fast jag är LIVRÄDD och inte fattar hur i hela världen en stor bebis ska kunna ta sig ut genom mig.

Alla kvinnor är tydligen gjorda för det här, men varför slutar så många förlossningar i kejsarsnitt då? Det kan man ju fundera över.


Idag har jag inte gjort mycket. Frugan åkte hem vid halv tolv i morses, sen dess har jag sovit, ätit pizza, kollat på TV, blivit jättelåg utan att jag ens märkte det, ätit tårta och smaskat clementin=)

Alltså clementiner är så bra för jag kan äta många utan att det på¨verkar mitt blodsocker särskillt mycket och det är såå gott! Den godaste frukten tycker jag!

Jag mår lite dåligt över att jag knappt rest mig ur sängen idag. Det är stökigt i köket och så. Men idag har jag i alla fall tagit det extremt lugnt!


Det är föressten v.36 nu. Om en vecka räknas jag som fullgången. Då är det normalt att föda även om BF är om 4 veckor. Bebis är om en vecka inte ens för tidigt född om han vill ut då. Herregud.


Bye.

 
 
Ingen bild

Anne-Lie

17 oktober 2010 19:34

Hej!

Låter supergott med maten du fixade...och tårtan!!
Tycker att du är värd att få ta det lite lugnt ibland oxå....så som du grejar.....-)!!

Kram

Jennie

17 oktober 2010 21:54

jo det va gott faktiskt! I morgon ska jag göra fiskgryta, vilket Fredrik inte är så överlycklig för, men jag tycker han behöver lite omega 3=) Något måste man ju sysselsätta sig med varjedag när man bara är hemma tycker jag, men det börjar bli tungt och jobbigt nu!!

 
.sandra

.sandra

17 oktober 2010 20:13

Hoppas vi kommer iväg till Ullard i veckan. Hade varit roligt tycker jag :)

Och din mat låter som den blivit lyckad! Jag blev allt en aning läskad när du berättade om maten, samt när jag läste om den.

http://ordavsandra.blogg.se

Jennie

17 oktober 2010 21:57

Ja, det får ju bli torsdag eller Fredag då kom jag på för jag fyller ju år på tisdag=) Inte för att jag ska göra något på min födelsedag, men man vet ju aldrig, bäst att stanna hemma kanske=) Maten blev hyfsat lyckad, men den blir nog ännu bättre nästa gång, för jag tänker göra om den och försöka förbättra den lite=)
Jag kanske bjuder dig och tobbe på en liten middagsbjudning så fredrik blir lycklig med=) Jag gillar verkligen att bjuda vänner på middag=)

 
.sandra

.sandra

17 oktober 2010 22:39

Torsdag eller fredag blir kanon, om vi får till det! :)

Jag kommer gärna hem till er och blir njuden på mat. :) Tobbe ville bjuda hem er till honom i fredags, då vi var själva i lägenheten. Men det blev inte så. Vi ville spela Alias. har du spelat det? Ett sällskapsspel. Jag tycker det är hur kul som helst!

http://ordavsandra.blogg.se

Jennie

18 oktober 2010 12:31

japp=)

Åh! jag vill med bli hembjuden!!=) Det är ju sååå himla trevligt att bli bjuden på middag, eller äta ute! Alias har jag inte spelat, men jag har för mig att jag har hört att det är roligt! Jag tycker ju att det är roligt med sällskapsspel även om jag aldrig spelar det=) Det kan vi ju göra någongång!

 
.sandra

.sandra

18 oktober 2010 14:10

Så fort vi får lägenhet så lovar jag att bjuda hem er på middag. :D Det är en av de sakerna jag längtar mest efter när jag får lägenhet, att kunna bjuda hem vänner. Både på middag och fika.

Åh, jag vill spela nu! :D

http://ordavsandra.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 4 februari 2011 10:53

Hejsan! ville bara påminna om att jag har en ny blogg, för att denna inte funkar så bra! Men besök mig på: alskadeingen.blogg.se   ...

Av Jennie - 2 december 2010 15:51

Hejsan. Ledsen för dålig uppdatering, men det har ju hänt en del den senaste veckan=) Gabriel valde ju inte att komma ut själv så det blev igångsättning på Måndagen den 22:a. För er som inte vet redan alltså. Fast det gör väl dom flesta. Ha...

Av Jennie - 15 november 2010 15:52

Nu väger jag 69 kg, bara så ni vet. Om ni någongång ska kalla mig tjock så är det nu, för jag tänker ALDRIG mer vara tjock. Om jag inte blir gravid nån mer gång i livet då så klart. Men fattar ni!? Jag har gått upp 16 kilo! Det är nästan inte okej. O...

Av Jennie - 11 november 2010 18:24

Hejsan. Verkligen ledsen att jag bloggar så sällan nu för tiden. Det är denna DUMMA datorn som inte klarar av min bloggsida. Ni skulle inte heller blogga om det tog hundra år att skriva ett inlägg. Jag får till och med vänta när jag måste sudda lit...

Av Jennie - 29 oktober 2010 17:09

Hejsan. Nu ska ni få höra! Det kan möjligtvis vara lite intimt så ni som känner att ni inte vill ta del av lite halvintim info om mig kan ju sluta läsa här.. Jo, igår upptäckte jag att mina bröst har börjat läcka! Visserligen läcker dom inte a...

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards