Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Bilder på magen och en underbar present=)

Av Jennie - 27 oktober 2010 17:50

Hejsan.

Idag har jag bara varit hemma. Men tro inte att jag har latat mig. Jag har, efter bästa förmåga, diskat diskberget som bosatt sig i köket, vikt in huuur mycket tvätt som helst efter att jag tvättade i förrgår, jag har strykt dom två sista gardinerna och det är typ det tråkigaste jag har gjort. Jag vet att jag har nämt att jag gillar att stryka, men dessa gardiner är huur stora som helst och blir inte platta hur länge man än stryker. Eller jo, platta blir dom, men skrynklorna är kvar. Jag tror strykgärnet inte är det allra bästa.

Sen har jag Äntligen efter många veckors funderingar över detta, packat BB-väskan. Den är inte klar än, men bebis har fått med sig 4 bodys men jag tror det va 4 byxor med, en varm tröja, sockar och två mössor och jag har packat det mesta till min och fredriks necesär och sånt. Jag ska köpa "fika" och drickor som vi kan ha med oss, lite godis och så ska vi sno mammas och pappas systemkamera till förlossningen. Jag ska få låna mammas vetevärmare med. Jag vet inte om jag vill ha med egen musik? Har inte bestämt mig, men jag tror jag vill lyssna på radion. Jag brukar gilla att lyssna på radio när jag är stressad.

Tänkte köpa några tidningar som man kan bläddra lite i med, men inte än för då kommer jag bara läsa ut dom innan det är dax.

Massageolja är med. Vi ska börja sova med bebisens filtar nu så att filtarna luktar som mamma och pappa=) Det tycker jag är mysigt.

Kläder tycker jag nog vi kan packa när vi ska åka väl?


Jaja, nog om det. Igår fick jag världens vackraste bukett med rosor från Fredrik=) Jag blev så himla lycklig och glad. Jag behövde verkligen det. Dom är så himla fina och det är så tråkigt att dom kommer vissna om ett tag. Men självklart ska dom sparas som alla andra! Här är en bild på dem:


 

Underbara va?=)


Och här är en liten bild på magen med:


 

Lite suddigt men man ser ju=) Syns det hur högt upp den är? Jag trodde ju ett tag att den sjunkt, men det har den inte kan jag lova! Mina revben går snart av, så ömma är dom och jag längtar tills magen sjunker neeer. Den borde göra det strax.


Jag har ju inte tagit så mycket bilder på min mage under tiden jag varit gravid, inte med en vanlig kamera iaf. Bara med mobilen, och jag visste ju såklart att jag skulle bli ledsen över det, men jag får väl helt enkelt lägga in alla bilderna jag har på magen i mobilen på datorn och framkalla dem sen.

I helgen ska ju jag till malmö, troligen,men kan ju aldrig säga något säkert nuförtiden, och då tänkte jag tvinga min kära moster att ta en MASSA bilder på mej och magen med deras superbra systemkamera. Annars kommer jag ju alltid vara besviken på mig själv för att jag inte gjorde det. Det vill jag helst undvika.

Här är en bild från precis i början av graviditeten:


 

Liten va?=) Jag tror det är i v. 15 eller något. Att jag ens har varit så smal är ju helt galet..


 

Detta är med runt v.15 eller lite senare kanske. Herregud, jag ser sååååå himla mycket fram emot att bli smal igen!! Visserligen är det mysigt att vara gravid och känna alla rörelser inuti och allt, men tänk att vara smal, utan en mage som väger och är ivägen! Vilken känsla det kommer bli!


Nu ska jag fortsätta läsa i min bok om rädsla inför förlossningssmärtan.


 
 
Ingen bild

Anne-Lie

27 oktober 2010 20:12

Hej!
Du är så fin med din mage (ja annars oxå såklart)!! Jättefina blommor...:-)!! Har varit på astmamottagningen på Bryggaregatan idag så då passade vi på att gå in på barnvagnscentralen och boka ett skötbord. Köpte tummen-dynan för säkerhets skull(fanns bara 2 kvar) så den har jag här hemma. Tänkte hämta skötbordet i nästa vecka så att ni får det innan plutten tittar ut.

Jättekramar till er!!

Jennie

27 oktober 2010 22:12

Oj vad bra! Då var det fixat och klart alltså=) Då ska jag bara hämta lite saker i malmö med,sen kan han få komma om han vill=) Tummendynan är populär då alltså=)Bara för att den är så söt!=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 4 februari 2011 10:53

Hejsan! ville bara påminna om att jag har en ny blogg, för att denna inte funkar så bra! Men besök mig på: alskadeingen.blogg.se   ...

Av Jennie - 2 december 2010 15:51

Hejsan. Ledsen för dålig uppdatering, men det har ju hänt en del den senaste veckan=) Gabriel valde ju inte att komma ut själv så det blev igångsättning på Måndagen den 22:a. För er som inte vet redan alltså. Fast det gör väl dom flesta. Ha...

Av Jennie - 15 november 2010 15:52

Nu väger jag 69 kg, bara så ni vet. Om ni någongång ska kalla mig tjock så är det nu, för jag tänker ALDRIG mer vara tjock. Om jag inte blir gravid nån mer gång i livet då så klart. Men fattar ni!? Jag har gått upp 16 kilo! Det är nästan inte okej. O...

Av Jennie - 11 november 2010 18:24

Hejsan. Verkligen ledsen att jag bloggar så sällan nu för tiden. Det är denna DUMMA datorn som inte klarar av min bloggsida. Ni skulle inte heller blogga om det tog hundra år att skriva ett inlägg. Jag får till och med vänta när jag måste sudda lit...

Av Jennie - 29 oktober 2010 17:09

Hejsan. Nu ska ni få höra! Det kan möjligtvis vara lite intimt så ni som känner att ni inte vill ta del av lite halvintim info om mig kan ju sluta läsa här.. Jo, igår upptäckte jag att mina bröst har börjat läcka! Visserligen läcker dom inte a...

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards