Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Jennie - 5 juni 2010 20:59

Allvarligt talat. Jag vill INTE föda barn. Missta mig inte nu. Jag vill ha barn, men jag vill definitivt asolut inte föda det.

Jag har läst väldigt mycket tidningar och bloggar om att föda barn nu och jag fattar verkligen inte hur jag ska ta mig ur det här. ALLA säger att det gör ont så man typ inte överlever. Inte ens superkvinnorna överlever.

Och jag är inte ens i närheten av en superkvinna. Jag är enligt mig själv en väldigt svag människa när det kommer till smärta. Liten och ynklig och tänk om man är trött samtidigt?! När jag är trött och bara vill sova så blir jag lixom helt avstägd och kan helt enkelt inte tänka mig att göra något annat i helavärlden för då bryter sig ett monster löst i mig, om någon eller något stör när jag är trött så blir jag verkligen riktigt otrevlig.

Stackars alla barnmorskor och Fredrik då!


Jag vill inte ha ont. Men jag vill ju såklart ha ett barn. Jag tror att det hade varit bättre om fredrik hade fött barnet, för han hade nog klarat det bättre än mig!!=)

Tänk om man hade kunnat välja vem av mannen eller kvinnan som skulle vara gravid!=) Då hade man kunnat ta några graviditeter var med..

Fantastiskt bra hade det varit!


Men nä, jag får försöka komma på en utväg tror jag? Fast det finns ju inte ens någon.

Av Jennie - 5 juni 2010 16:12

Näpp, inte ett gram har jag gått upp på alla dessa snart 18 veckor. Tror jag inte i alla fall, i sånna fall är det inte alls många gram. Inte i närheten av ett kilo!

Det konstiga är ju att jag inte kan ha mina gamla vanliga Mcd byxor? Blir jag större utan att gå upp i vikt? Det står är man läser om v.17 att det är normalt att ha gått upp 2.5-5.5 kg. Är det onormalt att inte ha gått upp någonting då?


Det är verkligen ett mysterium. Jag sitter och äter räksallad nu i alla fall. Ikväll ska vi grilla igen. Kyckling ska vi grilla. Lite omväxling blir det i alla fall.

Jag längtar så himla mycket till den första juli, min alldra första semesterdag då det är torsdagskväll. Då ska jag och Malin och om någon mer vill följa med? äta på oliven och jag vet nog redan nu vad jag ska beställa=) Jag längtar efter det varendaste gång som dom startar grillen på oliven och allt deras os flyger in genom Mcd dörren på jobbet. Det luktar verkligen fantastiskt gott!


Nä, om jag skulle ta och äta upp mina räkor nu kanske..

Av Jennie - 5 juni 2010 13:48

Nu har jag varit och hämtat nicke i Dalsjöfors. Idag gick det sämre att köra bil bara för att jag inte va själv, men jag orkar inte ens höra någon mer gång hur man ska göra hit å dit, JAG KÖR SOM JAG VILL. punkt slut.


Jag vill ha mat. Och lite varmare väder , sen är jag väl ganska nöjd förutom att det är en såndära jobbig dag då jag tänker mycket på katastrofer. Typ att jorden ska gå under och sånt. Jag orkar inte ens med att höra det heller.


Av Jennie - 5 juni 2010 11:37

Godmorgon! Inatt har jag sovit fantastikst bra faktikst! Jag somnade innan halv elva och vid halv tolv ringde fredrik och väkte mig men det gjorde inget för jag väntade på att han skulle ringa=) Då gick jag ner och kissade med, för jag kissar verkligen sjuuuuukt mycket på nätterna! Jag hinner nästan somna på toaletten innan jag har kissat klart för att det kommer så mycket kiss.

Men sen sov jag så sött rån halv tolv till halv åtta i morses, då va jag lika kissnödig igen! Och här är det ju så längt till toan, man måste gå ner en hel våning! Jag hinner nästan kissa ner mig på den biten.


Mamma och pappa har ett helt nytt och frächt badrum, men jag gillar inte att vara där inne, för jag har mått illa under helatiden det har funnits, så jag mår typ illa så fort jag går in där, och det är ju tråkigt, för det känns som värsta hotellbadrummet, när man är på ett bra hotell alltså..


Föressten så fattar inte jag att det ens kan få plats en tio cm stor bäbis i mig när min mage är så liten?! Visst, på kvällen känns magen stor som ett hus, men det är ju all mat och allt kiss som kommer komma ut på natten, men på morgonen så är den så liten så liten.

Tänk om vi kommer till ultraljudet och dom säger att det inte ens är en bäbis där inne?  Käre tid..

Föressten ska vi på ultraljudet den 16:e Juni, har jag ens skrivit det någon gång?

Jaja, nu vet ni i alla fall.


Nu ska jag gå ut och se om man fryser ihjäl av nordanvindarna eller om det går att vara utomhus såhär den femte juni.



Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards