Alla inlägg den 20 september 2010

Av Jennie - 20 september 2010 19:05

Hej.

Jag är trött. Dessa allergitabletter gör mig helt sjukt, galet trött. Och irriterad. Jag är så irriterad för att alla har åsikter kring mina tabletter.

 

Jag orkar inte heller höra mer om Sverige Demokraterna. Ja, dom har sjuka åsikter, dom är främlingsfientliga, men jag kan förstå dom som röstar på dom. Jag har många vänner som inte är från sverige, som jag verkligen tycker om. Men nu tycker jag att det nästan är fler som inte är från sverige i min stad och ja, jag är många gånger rädd För många av dem.Jag tänker inte gå djupare i ämnet. Tro inte att jag är rasist. Det är jag inte. Jag uppskattar visst mina utländska vänner. Jag vill bara inte att vårat land ska ta in fler, för då har vi inte resurser att ha väl hand om dom vi redan har. Vilket jag tycker är viktigt att vi kan göra.


Sluttjatat om det. Alla tycker som dom vill och jag orkar inte höra mer.


Idag ramlade jag. Det gjorde sjukt ont. Det är andra gången jag ramlar nu och det är inte okej. Tur är väl att jag inte ramlat platt på mage än. Bara på sidan och bakåt. Det gjorde väldigt ont på min svanskota. Jag blev ledsen och arg.


SHIIIIIIT vad trött och irriterad jag verkligen blir av dessa tabletter. Men försvinner bara klådan så kan jag sluta med dem sen.

Av Jennie - 20 september 2010 17:01

Idag hade jag väldigt svårt att komma på vad jag skulle äta till lunch, så jag gick in på arla.se och kikade lite och hittade detta Superduper enkla recept på hemmagjord pizza:


Ingredienser

4 port

1/2 squash, ca 200 g
250 g körsbärstomater
200 g rökt skinka
2 dl Arla Köket® lätt crème fraiche, tomat&basilika
150 g Arla Köket® riven ost pizza
4 stora tortillabröd

Gör så här

Sätt ugnen på 250°. Skiva squashen tunt. Dela tomaterna. Skär skinkan i små bitar. Blanda grönsaker, skinka, crème fraiche och ost. Bred blandningen på bröden. Grädda på plåtar med bakplåtspapper i mitten av ugnen ca 10 min. Servera med sallad.


Hur gott som helst va det! Fast jag ersatte squashen med champinjoner, tycker det är godare. Det gick hur fort som helst och va gott! Verkligen ett tips.



Av Jennie - 20 september 2010 12:46

Igår kliade det så mycket så jag fattade inte ens vart jag skulle börja klia. Man ska ju inte klia på det, men det är som att ha 100 myggbett och alla kliar sådär sjukt mycket samtidigt. Testa att ignorera det om ni kan.

Så jag återgår till allergitabletterna nu. Och jag tänker äta dom tills dom är slut och har det inte blivit bättre då så har jag iaf gett dem en chans. Jag har lite dåligt samvete. Det känns som att jag stoppar i mig massa gift fastän att jag inte gör det.

Det känns som att huden är svullen överallt.


Inatt vaknade jag och va livrädd för ingenting. Jag vet ju såklart att det är panikångest som försöker ta över mig. Och det pågrund av all dramatik jag genomgått den senaste tiden. Alltså att jag fick diabetes så hastigt och har varit i hormonell obalans och att jag snart ska föda ett barn.

Hjärnan har fattat allt men min kropp kommer alltid med reaktioner efteråt. Det har jag lärt mig i mitt liv.

Därför vaknar jag nu på nätterna och är livrädd för ingenting. Men det är ingen fara. Det har jag tagit mig igenom så många gånger förut.  Det behöver bara bearbetas lite.


På tal om smärtlindring vid förlossningen så kommer jag ju ta det. Det har jag bestämt mig för och det har varit en självklarhet helatiden. Jag tycker bara det är jobbigt när många har åsikter. Det vore skönt om alla bara sa att jag gör som jag vill. JAG vet att det viktigaste för att jag ska klara detta bra och på bästa sätt få ut det här barnet är att jag är trygg. Jag känner mig själv bäst och vet så väl hur jag reagerar när jag får ont. DET SKA BORT. Smärtan alltså.


Ett förlossningsbrev ska jag börja skriva på strax. Jag börjar så smått komma på vad jag ska skriva. Det allra viktigaste för mig är en engagerad barnmorska med mycket tröst som kommer med tips och råd helatiden och som verkligen går in för att få mig att känna mig någorlunda trygg vilken situation jag än hamnar i.


Alltså igår på dagen hade bebis hicka i magen=) Inatt hade han det med och nu har han det igen!! Hur ofta har dom hicka egentligen? Magen hoppar lite lite i en regelbunden takt. Och varjegång rör han sig väldigt mycket samtidigt med. Det är nog väldigt irriterande att ha så mycket hicka. Inatt har han stökat runt som tusan.

Det är skönt att somna till.


Bye.

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards