Alla inlägg den 12 september 2010

Av Jennie - 12 september 2010 15:33

Hejsan.

Nu har vi ätit och haft Fredriks pappa och hans sambo och Rebecka här på fika. Trevligt. Jag fikade nog mest. Mitt sockerbehov va enormt. Jag åt kladdkan från igår. Hur gott som helst. Alltså jag åt ju såklart inte hela själv. Bara lite.


Jag va så hungrig och sugen på mat innan idag så det va knappt sant. Jag har blivit hungrigare det senaste. Jag har just nu precis ätit en normalstor lunch, och sen kladdkaka på det och jag skulle lätt kunna slänga i mig en god macka=) Mums!


Men inte! Jag måste försöka hålla på mina matrutiner. Och jag måste motionera mera. Mera mera mera. I morgon ska jag GÅ ner till stan.


I morgon ska jag på "Förlossning och smärtlindrings" kursen. Jag hade glömt att säga till Fredrik om den i tid och det fanns inga platser lediga i någon annan kurs så han kan inte följa med för han jobbar ju.  Tråkigt om han skulle missa 12 timmar bara för att gå på en kurs. Så därför ska jag gå själv. Men det ska nog gå bra.

Hoppas man får reda på något intressant.  Jag har ju läst på väldigt mycket själv. I flera år har jag ju faktikst läst förlossningsberättelser. Det va mitt stora nöje ett tag för ett par år sedan. Det är så spännande att läsa! Och nu har jag läst på om alla faser man ska gå igenom. Och om alla smärtlindringar man kan få. Jag ska nog be om EDA så fort det bara går. Det är 3-4 cm man ska vara öppen då. Och en tens kanske jag skulle fråga om jag kan få låna? Dom verkar ju ganska bra. Kan säkert vara bra att ha till förvärkar med. Har jag hört iaf.

Jag ska önska mig en Vetevärmare med mycket yta när jag fyller år. Alltså en som täcker en stor yta och inte är en figur så att säga. Jag har en vetevärmarkatt som jag lånar av min mamma nämligen, men den är ju så smal på många ställen. Lite liten kanske..


Nog Babblat. Nu ska jag läsa lite om v. 31 som är idag=) Mer info följer!

Av Jennie - 12 september 2010 11:00

Godmorgon.

Nu för tiden vaknar alltid jag och Fredrik kl 9, pigga och klarvakna. Hur kan det ens vara möjligt? Innan va vi vakna vid 12 om vi hade tur. Jaja, jag klagar inte, jag tycker det är perfekt att vakna klockan 9 av sig självt. Nu är klockan bara 11 och vi har hunnit dusha och äta och borsta tänderna och allt man gör på morgonen. Helt otroligt skönt.


Nog om våra morgonrutiner. Igårkväll levde ju bebis runt i magen så jag nästan blev rädd för dess styrka, och det fortsatte inatt. Den har verkligen rört sig hur mycket som helst. Jag funderar faktiskt på om den kanske har vänt på sig igen, men jag vet inte åt vilket håll den ligger i sånna fall. Nu sover den nog. Trött efter en hel natt i rörelse.

Natten va ganska hemsk. För våra JÄVLA TATTARGRANNAR aldrig kan vara dom 40 år som dom faktikst är. HELVETE! Jag är så arg! Det är dom som bor över oss. Alltså igårkväll kollade vi på Scrubs på datorn, och sånt, och då somnade jag, jätteskönt. Sen stängde Fredrik av datorn, och då va Tv:n på, Helt onödigt för denna historien att berätta det, men det jag försöker komma fram till är hur mysigt det va och att jag va sådär skönt trött och avslappnad, även fast bebis hade gympa i magen.

Ja, sen när jag somnat så hör jag låååååååångt borta att dörrklockan ringer. Halv ett på natten. Då vaknar jag saaaaakta saaakta ur min koma och när jag är vaken blir jag livrädd!

Fredrik hade med hört dörrklokan och vi trodde att det va våran andra granne, våran vän alltså. Men det va det inte. Det va våra FYLLOPENSIONÄRSGRANNAR som inte kunde öppna sin jävla dörr eller något. För dom va så fulla. Sen när dom väl kommit in så lät det som att någon blev nerslagen och brutalt mördad på övervåningen. Tror ni jag kunde sova då? Nej, jag låg och va livrädd en stund och funderade på vad jag skulle göra.


Det blev inte tyst där uppe på länge och nästa Fredag och Lördagkväll ska jag ha telefonen jämte sängen och nummret till securitas i högsta hugg. HELVETE vad arg jag är på dom! Det ska inte behöva vara såhär varendaste helg. Jag ska inte behöva vara rädd att någon ska ramla igenom golvet eller att våran taklampa ska ramla ner eller att det pågår en våldtäkt på övervåningen. Det är alltså vuxna människor som bor över oss. Inte 17 år.


Nu är det verkligen krig på riktigt. Jag ska sova med kläder på nästa helg så jag slipper tänka på att klä på mig i stundens hetta med. Så att jag bara kan smälla upp dörren och göra slag i saken. Är det bråk dom vill ha så kan dom få det!


KRIIIG!


Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards