Alla inlägg den 8 september 2010

Av Jennie - 8 september 2010 16:01

Idag har jag jobbat. Det gick bra. Det är så olidligt varmt på det där stället bara. Åh!

Min höggravida kropp kräver lite mindre värme nu vid ansträngning.

Det är verkligen svårt att böja sig framåt nuförtiden. Det gör ont, eller mest är det nog bara så att det inte går. Det är riktigt trögt att ta på sig skorna. Och jag har börjat få hitta på en massa taktiker för att smidigast klä mig på morgonen. Tex att ta på sockarna innan jeansen. Det är ett måste. Jag når inte fötterna med jeans på. Helt omöjligt. Jag fattar inte hur jag ska kunna knyta skorna om några veckor.


Min urinblåsa har börjat strejka ytterligare lite mot mitt teberoende så det får bara bli en kopp om dagen=( Inte ok!


Nu är jag helt säker på att huvudet är ner och fötterna upp föressten. Och bebisen har garanterat ändrat dygnsrytm. Det är lugna kvällar nu mera, lite mer aktivitet på dagen och på morgonen. Hoppas verkligen inte att det blir en morgonpigg krabat! Nänä, jag hoppas på att den blir som jag va när jag va bebis.

Mamma har berättat att jag sov och sov och sov och åt. Dom fick väcka mig när jag skulle äta så att jag kunde växa och gå upp i vikt och jag ville bara sova. Och när jag blev lite större bebis va jag blyg och tyst. Inget skrikande på mig inte.

Till och med mormor intygar om hur tyst och lugn jag va=) Perfekt.


Undra hur Fredrik va? Om han va en lugn och snäll liten bebis så kanske chansen är stor att våran blir det med?=)


Fast den är såklart välkommen även om den skriker och har sig jämt och ständigt. Det hör ju faktistk till. Kanske inte jämt.


Nu ska jag slappa som tusan här. Tröööött!

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards