Alla inlägg den 7 september 2010

Av Jennie - 7 september 2010 20:06

Ja då va det kväll igen.

Jag orkade samla kraft och ta mig till stan och äta och lämna alla mina bekymrande papper till stackars Sofia, och handla och hämta Carl som jag skulle passa.

Carl är så söt. Han säger så roliga saker. Han tror att han ska få börja äta godis bara för att han snart fyller tre år. Tydligen blir man jäkligt stor bara för att man blir tre år.=)

Sen blev jag jättelåg när vi skulle åka buss för alltså jag har varit sååååå seg och svag i kroppen idag och då va det inte lätt att gå med världens största barnvagn och in med den på världens varmaste buss och allt. Nä så jag stoppade i mig en banan, och tur va väl det annars hade jag väl tuppat av. Sen väl hemma skulle jag upp med alla saker för trappan och carl orkade inte bära upp sin ryggsäck för trappan så jag fick springa upp och ner och jag höll på att försvinna i mitt svett.

INTE kul att vara låg och ha ett saktfärdigt barn att ta hand om. Hur ska min framtid se ut eller?

Jag kommer behöva bli lite bättre på att förutse mina dagar.


Idag har jag haft besök av min kompis Linnéa som snart åker till London och ska vara där i ett år nästan. Jag förstår inte hur man vågar åka utomlands och bo där helt själv! Verkligen modigt och utvecklande. Jag är ju alldeles för hemmakär för att göra sånt. Nä, aldrig i livet att jag ska åka utomlands, om det inte är på semester då. En liten vecka eller två. Det är trevligt. Med familjen. Inte mer. Herregud, jag älskar Sverige och jag älskar mitt hem. Jättemycket!!


Nu ska jag kolla på fotboll! Det är sant!


Av Jennie - 7 september 2010 12:32

Idag är jag trött! Vaknade och blev pigg när Fredrik gick upp vid åtta, men sen somnade jag om till 11! Orkade inte vakna!


Nu har jag ätit frukost men jag är MER hungrig. Jag vill ha mer te och mackor men det orkar jag inte göra.


Jag tycker att bebis rör sig konstigt. Det är inga bestämda sparkar längre. Är det för trångt för det eller? För den rör ju sig. Den har börjat köra upp fötterna under revbenen. För det kan dom väl? Det är inte skönt iaf. Och igår rörde den sig inte så mycket på kvällen, utan mer under natten och nu på morgonen. Fast den va ganska aktiv igår på dagen med. Kan den ha ändrat lite på sin dygnsrytm kanske?

Nä, jag är verkligen trött. Jag kanske går och lägger mig lite snart igen.

Fast just det ja, jag måste till stan och fixa lite saker. Hur ska jag orka det?


Idag kom posten nu, vid halv ett? Den kommer alltid efter två i vanliga fall? Kan inte ens posten hålla på sina rutiner? Jag gillar rutiner.


Alltså något påste ju vara på G i min kropp för jag är TRÖÖÖTT!!

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards