Alla inlägg den 13 september 2010

Av Jennie - 13 september 2010 21:21

Jag ligger i soffan och har precis kollat på¨biggest looser. Och halv åtta hos mig. När jag ligger ner ser det ut som att det går vågor på magen just nu. Rör sig fram och tillbaka.


Min dator och denna bloggen samarbetar inte. Det går skitsegt att skriva och om man skriver fel så tar det hundra år att sudda ut. Inte så motiverande att skriva då. Jag vet inte vad som är fel. Jag vill ha en ny dator.


Idag var ju jag på föräldrakurs som handlade om förlossning och smärtlindring. Det va ju en bra kurs om man inte är förberedd, men jag visste redan allting. Då tycker jag att jag i alla fall är ganska bra förberedd. På slutet visades det en förlossningsfilm. Den va inte bra. Det va med konstiga människor i den, ingen såg normal ut och det påverkar faktikst mycket tycker jag. Alltså man ska ju inte döma folk efter utseendet, men MÅSTE dom göra en förlossningsfilm och ha med en tjej med underbett och två rosa toffsar i håret? Då blir jag faktikst omotiverad. Sen att hon säkerligen gjorde ett bra jobb på sin förlossning säger jag inget om, men jag tyckte bara attt filmen va opfroffsig.


Dom visade även lite om hur det ser ut på förlossningen i Borås, men där har jag ju redan varit alldeles för många dagar så jag vet ju det=) Längtar inte tills vi kanske måste vara på BB i flera dagar. Jag vill åka hem så fort vi får och allt känns bra. Fast det får väl alla såklart men jag menar att jag hoppas vi känner oss tillräckligt bra attt åka hem SNABBT!


En sak jag bara inte fattar är hur tusan jag ska kunna klämma ut ett helt barn! På filmen såg man lixom från sidan hur barnet kom ut och det är helt sanslöst hur det egentligen kan vara möjligt. Huvudet är så sjukt stort! Om man inte spricker måste man ju vara superkvinnan nummer ett! 

Jag litar inte på min kropp. Jag har ungefär två månader på mig att börja göra det.


Många pratar ju om att profylax är väldigt bra att gå och lära sig. Jag kommer inte göra det. Det är säkerligen jättebra! Men jag vill inte. Jag kan bli galen på sånt som jag tror att jag inte kan. Yoga är samma sak. Det GÅR INTE! Jag ångrar mig säkert sen, men jag och min tillfälliga brist på tålamod och sånt kommer inte klara av det. Jag VILL kunna lära mig att andas rätt och sånt med det finns en stor spärr.


Jag vill faktikst gå och sova nu. Denna dagen har gått så fort så jag knappt hunnit med. Känns som att jag vaknade nyss. I morgon är det Ultraljud!

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards