Alla inlägg den 30 september 2010

Av Jennie - 30 september 2010 20:41

Godkväll.

Idag arbetade jag mina sista timmar och det känns riktigt skönt ändå. Det känns också som att det absolut inte är långt kvar tills vårat lilla mirakel anländer till jorden. När man slutar jobba så är det ju lixom oftast inte långt kvar. Nu är det ju strax bara 6 veckor kvar. Och max 8. Herreguud. Jag tror att jag lever i förnekelse. Jag har inte fattat att det kommer att hända.


Idag glömde jag även typ hela mitt liv hemma. Jag fick brttom till bussen och glömde mitt insulin, min blodsockermätare och alla mina nya försäkringskassan papper. Inte bra alls. Men jag klarade mig utan insulinet genom att äta en sallad på viskan. Jag åt inte pastan. Men jag drack en apelsinjuice. Det hade kanske varit nyttigare att äta pastan och dricka vatten kom jag på nu, men nu får jag skärpa mig. Jag hade även sällskap av Sandra ( inte min kusin sandra) på lunchen. Mycket trevligt!  Hennes blogg hittar ni HÄR.

Hon ska förövrigt till cypern på måndag. Hur orättvist?=)


Just det ja, jag skulleb ju berätta att jag lyckades bra utan insulinet, eller rättare sagt, jag hade en bra känsla för vad jag kunde äta. För när jag kom hem och mätte så va sockret på 5.6 Verkligen bra gjort av mig=) Jag är stolt.

Men, jag har nu gjort ännu en tabbe med mina sprutor. Jag lyckades sätta på en nål på pennan som jag redan använt, nålen alltså, den låg i necesären och jag tänkte inte på att den va öppnad när jag satte på den, jag va nog alldeles för inne i Idol. Men jag tänkte på att det inte fanns ett plastskydd på själva nålen, men jag tänkte att det kanske bara blivit något fel i tillverkningen, och så använde jag den bagagnade nålen och kom på efteråt att jag lagt ner den där för att jag inte ville lämna den på brickan när jag fikade på orion igår...

Så nu tror jag att jag kommer få världens sjukdom eller infektion eller något, för det står ju klart och tydligt på varenda nål att dom absolut inte ska användas två gånger. Men kan det vara så farligt? Jag fattar ju att man inte ska, men en gång? Och det är ju bara jag som använt den lixom. Jag hoppas att jag ska överleva. Det märker jag väl annars.


Jaja, imorgon kommer frugan hit och sen ska vi på trerättersmiddag hos Malin=) Det ska bli såå gott (tror jag) iaf=) Och roligt! Jag har verkligen en jätterolig helg framför mig! Först nu i morgon, middag hos malin med övernattning, alltså tjejkväll, sen ska vi kika på tapeter på lördag, och kanske att jag börjar tapetsera om jag är ivrig=) Och på Söndag är det den stora stoooora IKEA-dagen!!=) Vilken helg va?


Bye.


Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards