Alla inlägg den 9 september 2010

Av Jennie - 9 september 2010 18:55

Hejsan.

Inte meningen att blogga så lite nu, men idag har jag varit hos Barnmorskan och jobbat och lunchat med Mia. Mycket att göra för mig! Trööött!


Hos barnmorskan gick det bra. Jag fick med mig papprena som är min journal ifall jag skulle behöva åka till förlossningen och föda eller något=) Sen fick jag fylla i lite papper om någon i min närhet har eller haft tuberkolos.

Mätte magen gjorde vi med och nu är SF-måttet (måttet på livmodern) 29 cm. I vecka 25 va det 23.5 så den har definitivt växt, men jag följer min kurva=) Jag väger 60 kg och har alltså gått upp 7 kg hittills. Helt sjukt egentligen. Jag har aldrig vägt såhär "mycket" förut.

Bebisens hjärtljud låg på 140 ungefär, lite lägre när den va still. Huvudet är ner och fötterna är upp. Hon sa att den fortfarande kan vända sig, men jag tror inte den kommer göra det. Nu har den legat såhär i en och en halv vecka. Och förra gången den vände sig verkade det vara väldigt jobbigt. Tog tid gjorde det iaf=)

Ibland känner jag att det gör lite lite ont längst ner i bäckenet. Huvudet trycker väl lite kanske. 


Nu ska jag gå och dusha. Om en halvtimma börjar "halv åtta hos mig" Som jag missat de två senaste dagarna. Inte okej. Sen ska jag bara sitta i soffan och SLAPPA ihjäl mig. Hur skönt som helst.


Bye.

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards