Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Jag vill ha kladdkaka nu!!!

Av Jennie - 22 september 2010 15:49

oj,det blev nog inget bloggande igår va? Jag åkte till stan och fixade alla jävla försäkringskassanpapper, sen passade jag Carl och sen följde jag med pappa och Carl till badhuset. Jag simmade 16 längder. Det behövde jag.

Jag tog även mina ben ner till stan igår, det gick fruktansvärt sakta.. Pillrena gör mig så svag i kroppen, eller mest trött i kroppen kanske så jag orkar knappt lyfta min nya enorma tyngd.


Jag börjar känna mig stressad nu. Det känns som att bebisen kommer ju faktikst hur snart som helst och jag måste hinna skriva ett långt och utförligt förlossningsbrev och köpa allt vi ska köpa och fixa med föräldrapenningen, hur man nu gör det, och ja..

Jag ska hinna fylla år och köpa presenter till alla som fyller och har fyllt år och allting. Och jag är ju inte direkt rik nu när jag får sjukpenning och snart troligen havandeskapspenning. Hur ska vi ens ha råd med julklappar undrar jag!?


Igår natt drömde jag att jag drack upp en halv flaska sprit. Jag va gravid i drömmen med men jag hade lixom glömt av att man inte ska dricka alkohol när man är gravid, sen kom jag på det och fick världens panik. Det va väldigt skönt att vakna och komma på att jag inte alls hade druckit!


Nu ska jag se om jag hittar något att äta. Jag åt nyss men jag är hungrig igen. Jag blir mer och mer hungrig helatiden och det cirklar runt en STOOR smarrig kladdkaka i min hjärna helatiden. Jag kan bara inte få bort den. Det enda som skulle kunna hjälpa är väl att äta en, men det kan jag ju inte göra såhär till vardags. Jag har redan fuskat och druckit lite milksahke idag.

Innan va jag inget kakmonster. Jag tror jag har blivit det för att jag aldrig får. Jag vill kunna baka en kladdkaka och äta upp den utan att fundera över om jag borde gjort det. Fy, vad tråkig denna sjukdomen är!

 
 
fruuugan

fruuugan

22 september 2010 20:46

Kära tid frugan, har du motionerat? Det är ju sanslöst!
Alltså nu är det bara 1 vecka och 2 dagar kvar tills vi ses =)

Kisses

http://johannasfunderingar.blogg.se

Jennie

23 september 2010 21:36

haha, ja faktikst så har jag nog motionerat lite grann=) jag ska nog följa med min pappa och carl till badhuset för dom ska dit varje tisdag=) Så kan jag simma några längder!=) Ja nu är det inte långt kvar tills vi ses en helg=) jag längtar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 4 februari 2011 10:53

Hejsan! ville bara påminna om att jag har en ny blogg, för att denna inte funkar så bra! Men besök mig på: alskadeingen.blogg.se   ...

Av Jennie - 2 december 2010 15:51

Hejsan. Ledsen för dålig uppdatering, men det har ju hänt en del den senaste veckan=) Gabriel valde ju inte att komma ut själv så det blev igångsättning på Måndagen den 22:a. För er som inte vet redan alltså. Fast det gör väl dom flesta. Ha...

Av Jennie - 15 november 2010 15:52

Nu väger jag 69 kg, bara så ni vet. Om ni någongång ska kalla mig tjock så är det nu, för jag tänker ALDRIG mer vara tjock. Om jag inte blir gravid nån mer gång i livet då så klart. Men fattar ni!? Jag har gått upp 16 kilo! Det är nästan inte okej. O...

Av Jennie - 11 november 2010 18:24

Hejsan. Verkligen ledsen att jag bloggar så sällan nu för tiden. Det är denna DUMMA datorn som inte klarar av min bloggsida. Ni skulle inte heller blogga om det tog hundra år att skriva ett inlägg. Jag får till och med vänta när jag måste sudda lit...

Av Jennie - 29 oktober 2010 17:09

Hejsan. Nu ska ni få höra! Det kan möjligtvis vara lite intimt så ni som känner att ni inte vill ta del av lite halvintim info om mig kan ju sluta läsa här.. Jo, igår upptäckte jag att mina bröst har börjat läcka! Visserligen läcker dom inte a...

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards