Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Bilder på nya inköp.

Av Jennie - 4 september 2010 19:13

Ja, idag gick jag ju ner till staden för att köpa lite inredning då jag inte kunde hålla mig längre. Det blev nya gardiner till köket för de blommiga som jag hade innan och fortfarande såklart älskar kändes verkligen alldeles för somriga. Nya soffkuddar som matchar vardagsrummet blev det med, dock va dom kanske aningen rosa i tonen, men dom är verkligen fina. Två vinröda och en svart. Det va "tag 3 betala för 2" på indiska. Sen köpte jag lite ljus och sånt som jag inte hade ett enda av för att den flyttlådan kom bort när vi flyttade. Jag fattar inte vart alla mina ljus och sånt tog vägen, men försvann gjorde dom i alla fall.


Nu har jag shoppingförbud resten av månaden. Totalt shoppingförbud.

Jag får köpa ett nytt busskort och mamomegatabletter och luncha på stan någon gång. Enbart.


Jag har städat i köket idag. Förvånade ni blev va? Men efter min katastrofala kväll igår när jag smälte plastlådan i ugnen och va rädd för min micro så såg det ut som världens bombnedslag. Jag bara stökade ner där hela kvällen för jag va så ledsen och arg så jag sket i hur det såg ut. Men idag rengjorde jag både micron och ugnen så dom har samarbetat med mig hela dagen idag.


Nu sitter jag i soffan med tända ljus och har precis ätit middag. Det är väldigt mysigt. Snart ska jag dricka te med.

Och börja skriva i en bok som jag och Fredrik har. Jag ska skriva en massa saker om hur jag känner nu i v.30 Kul att ha och läsa sen.


Jag måste börja ta bilder på magen med innan jag kreverar av ångest för det.


Här får ni lite bilder på det nya:


Här är mitt ljusfat som jag tillverkade. Jag gör ett nytt varje höst. Fatet köpte jag på indiska och stenarna hade jag hemma sen tidigare tillverkningar och rosorna klippte jag av från en torkat bukett som jag har sparat från min 18 års dag. Jag fick dem med ett blombud till min skola när jag hade lektion och blev väldigt glad och förvånad. Dom är från min moster Nina med familj=) Jag har sparat dem sen dess och inte kunnat slänga dem,  därför är det en bra ide att knipsa av blomsterknopparna och spara dom och göra sånna här fina saker av dem så har man dom sparade i alla fall. För jag hade tänkt slänga dem länge för dom ligger och dammar så på hyllan och har varit med om många många flyttar. Men man vill ju inte slänga något som man verkligen blev så glad för!


Några fina lyktor från Åhlens.


Ser lite blekt och tråkigt ut på bilden här, men det är tre små lyktor och en ljusstake, ljusstaken hade jag sen innan, bara fyllt på med svarta ljus och den söta lilla blomman är en inflyttningspresent från Fredriks mamma=) Nu när det är mörkt och ljusen är tända så är det mycket finare!


Den svarta kudden. Har alltså två vinröda likadana med.


Köksfönstret nu när jag gjort om det=) Gardinerna är såklart lite långa men jag får be farmor sy upp dem. Lägg märkte till den lilla lyktan som hänger. Söt är den. Och blomman är så vacker! Lite färg på den med.


 

Visst är den en vacker kruka!? Älskar den verkligen!


Ja det va väl det hela. Nu trivs jag mycket bättre här. Inte för att jag inte trivdes innan. Jag vet inte vad det är som gör att jag trivs i denna lägenheten, för den är inte särskillt välplanerad och köksluckorna är det fulaste som finns nästan, men jag fullkomligt älskar att bo här. Jag skulle bli glad om grannen under ville flytta för hon har en tvåvåningslägenhet och jag tror att det är detta huset och området som jag trivs allra bäst med. Om hon flyttar så ska jag verkligen se till att vara snabb!=) Nu förstår ni nog inte hur jag kan trivas i detta huset när jag bara klagar på grannen helatiden, men det är hon som bor över mig som inte sköter sig. Alla andra är bara bra=)

Inatt gick grannarna över runt runt runt hela natten. När jag somnade vid 23 gick dom runt, när jag vaknade 01:45 gick dom runt runt och när jag vaknade i morses vid 07 gick dom med runt. Sover dom aldrig? Nu går hon runt med klackskor där uppe. 


Jaja, det är ju skönt att det är någon mer än bara jag som är hemma i huset i alla fall.


Bye.

 
 
Skönhetsbloggen!

Skönhetsbloggen!

4 september 2010 20:45

Gud vilka snygga grejer! :D

http://frida.blogg.se

Jennie

4 september 2010 20:47

tack! Jag är ganska nöjd med mina verk=)

 
Ingen bild

Anne-Lie

5 september 2010 22:03

Jättefint alltihop!!

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 4 februari 2011 10:53

Hejsan! ville bara påminna om att jag har en ny blogg, för att denna inte funkar så bra! Men besök mig på: alskadeingen.blogg.se   ...

Av Jennie - 2 december 2010 15:51

Hejsan. Ledsen för dålig uppdatering, men det har ju hänt en del den senaste veckan=) Gabriel valde ju inte att komma ut själv så det blev igångsättning på Måndagen den 22:a. För er som inte vet redan alltså. Fast det gör väl dom flesta. Ha...

Av Jennie - 15 november 2010 15:52

Nu väger jag 69 kg, bara så ni vet. Om ni någongång ska kalla mig tjock så är det nu, för jag tänker ALDRIG mer vara tjock. Om jag inte blir gravid nån mer gång i livet då så klart. Men fattar ni!? Jag har gått upp 16 kilo! Det är nästan inte okej. O...

Av Jennie - 11 november 2010 18:24

Hejsan. Verkligen ledsen att jag bloggar så sällan nu för tiden. Det är denna DUMMA datorn som inte klarar av min bloggsida. Ni skulle inte heller blogga om det tog hundra år att skriva ett inlägg. Jag får till och med vänta när jag måste sudda lit...

Av Jennie - 29 oktober 2010 17:09

Hejsan. Nu ska ni få höra! Det kan möjligtvis vara lite intimt så ni som känner att ni inte vill ta del av lite halvintim info om mig kan ju sluta läsa här.. Jo, igår upptäckte jag att mina bröst har börjat läcka! Visserligen läcker dom inte a...

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards