Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

snackelisnack

Av Jennie - 25 juli 2010 13:37

Hej.

Jag sitter här i våran fantastiska säng. Jag måste alldeles strax börja packa inför resan! Jag kommer inte att ta med mig datorn till Finland, jag har inget internet ändå. Men jag ska (SKA) ta mycket bilder där. Det lovar jag. Jag måste, annars är jag en dålig människa.


Jag ska ju köra hela natten till stockholm, vi åker vid 12 inatt och är väl framme fem timmar senare, eller hur lång tid tar det? Vi lär ju behöva stanna några gånger och kissa och sånt. Jag ska nog ta mig en liten tupplur framåt kvällen sen vid 21 eller ngt så att jag får lite sömn innan, jag har visserligen typ sovit 12 timmar varje natt denna veckan, men ändå, jag är verkligen inte van att vara vaken på natten längre. Min kropp protesterar VÄLDIGT mycket emot det så jag får väl se hur det går sen..


Bebis i magen mår bra, tror jag, men kan ju aldrig veta, men den rör sig iaf, jag tycker dock inte att magen växer så mycket, ni ska faktistk få en nytagen bild=) Jag tror inte ni kommer se skillnad, men nu växer nog magen snart för det känns som att det börjar bli lite trångt för den lilla och det har börjat spänna lite mer i magen så det är nog lite växtvärk på G =)


 

Jag tycker inte att bilden är verklighetstrogen för jag är faktistk lite större i verkligheten, jag lyckas inte få med det på bild bara. Men tidsnog så har nog även jag en tung och stor mage skulle jag tro.

Nästa barnmorskebesök blir den 5:e augusti, jag va ju tvungen att flytta fram det lite för egentligen skulle jag ju dit nu på tisdag den 27:e. Det känns som att det va en hel evighetsen som jag va där, och det är det ju med. 4:e Maj va senaste gången och då visste ju inte ens någon om det nästan. Då var jag i v. 10 tror jag.. kan ha varit v.13 med, jag kommer inte riktigt ihåg. Allmänheten visste inte i alla fall, det va inte officiellt=)


Föressten så har min mamma börjat köpa lite kläder=) Hon kunde nog inte hålla sig för det va tydligen rea på tummenkläder på Midos i Borås. Det är nog en bra affär, dom har lite mammakläder med vet jag som är snygga! Jag såg en skitsnygg gravidjacka där förra året kommer jag ihåg när jag inte ens va gravid och då önskade jag lite att jag hade varit det. Nu är jag ju det så det kanske finns någn fin=) Inte för att jag tror att jag skulle fylla ut den ännu, men någongång kanske=)


Jaja, när vi kommer hem från Finland måååste vi i alla fall gå och testa en vagn, för vi ska nog troligen köpa en ny ändå, om vi inte hittar värsta begagnade fyndet, men en emmaljunga ska det vara iaf, så vi kan koppla på mammas och pappas babyskydd på, för dom har en sån plus adapter till.

Vagn ska i alla fall testas på barnvagnscentralen för leveransen kan ju dröja 10 veckor!! Det är bara 16 veckor kvar till den 20 November faktiskt=)


Nu ska jag börja packa!!

 
 
Ingen bild

Nattis

25 juli 2010 14:08

Ha det så kul på er resa o kör lugnt ;P jag tror att inom kort så säger det bara "puff" o då har du en riktigt stor mage ;P kramiz

 
Ingen bild

phia

2 augusti 2010 00:34

va ja ser så e d inte bara magen som växt ;) hehe... detta är din osmakliga jobbarkompis phia som skriver. Ses på torsdag =) ska bli trevlig med lite kvinnofolk på jobbet igen, alla andra har ju typ vart lediga eller sjuka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 4 februari 2011 10:53

Hejsan! ville bara påminna om att jag har en ny blogg, för att denna inte funkar så bra! Men besök mig på: alskadeingen.blogg.se   ...

Av Jennie - 2 december 2010 15:51

Hejsan. Ledsen för dålig uppdatering, men det har ju hänt en del den senaste veckan=) Gabriel valde ju inte att komma ut själv så det blev igångsättning på Måndagen den 22:a. För er som inte vet redan alltså. Fast det gör väl dom flesta. Ha...

Av Jennie - 15 november 2010 15:52

Nu väger jag 69 kg, bara så ni vet. Om ni någongång ska kalla mig tjock så är det nu, för jag tänker ALDRIG mer vara tjock. Om jag inte blir gravid nån mer gång i livet då så klart. Men fattar ni!? Jag har gått upp 16 kilo! Det är nästan inte okej. O...

Av Jennie - 11 november 2010 18:24

Hejsan. Verkligen ledsen att jag bloggar så sällan nu för tiden. Det är denna DUMMA datorn som inte klarar av min bloggsida. Ni skulle inte heller blogga om det tog hundra år att skriva ett inlägg. Jag får till och med vänta när jag måste sudda lit...

Av Jennie - 29 oktober 2010 17:09

Hejsan. Nu ska ni få höra! Det kan möjligtvis vara lite intimt så ni som känner att ni inte vill ta del av lite halvintim info om mig kan ju sluta läsa här.. Jo, igår upptäckte jag att mina bröst har börjat läcka! Visserligen läcker dom inte a...

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards