Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Jennie - 1 juli 2010 23:29

Sådär ja! Nu är jag hemma igen! Det har varit en fantastiskt trevlig kväll!

Jag åt min älskade tonfisk och det va lika gott som vanligt! Jag tog även en förrätt med tomater och rödlök och sallad men jag tyckte faktiskt att dom hade hackat rödlöken lite dåligt. Men jag kan förlåta dom, dom hade SJUKT mycket att göra! Malin lyckades såklart med att kyparn räknade fel så hon betalade 50 kr för lite! Tur!

Jag glömde ta kort på min mat men ni ska få lite andra bilder sen!=)

Jag blev jättemätt men alltid när jag har ätit mycket så blir jag hungrig snabbt igen. Min mage älskar god mat! Sen köpte jag en kaffe latte  för jag blev så otrooligt sugen på det! Jag vill helst inte dricka kaffe nu när jag är gravid även om det är helt okej med 2-3 koppar om dagen, men det är ju inte direkt bra heller, men jag blev supersugen!


När vi va mätta som belåtna gick vi och kollade på Erik Grönwall på torget som alla andra i Borås och träffade min mamma och pappa och Carl. Alltså Erik Grönwall är så bra och jag kom på att det är ju första gången jag såg honom live, det känns ju som att man har sett alla idolerna live förut men det har man ju inte..

Jag fattar inte hur han ens vågade stå och sjunga för så många, men det är ju hans jobb lixom.. Modigt att vara artist!


Sen sprang token Carl runt runt och lekte räcerbil och sen gjorde han gympa, ni vet som mammor gör gympa, springer runt i en ring och stannar då och då och gör armhävningar och situps och sånt. Han är sååå rolig när han ska träna! Han tror ju att man kan göra så lite när man vill lixom, så han passade på att utföra ett litet träningspass där bland alla människor. Folk tror ju att han redan är träningsberoende eller något!


Ja, sen så åkte jag hem.. Ni ska få lite bilder från kvällen:


Här är jag när jag är mätt!! Vi väntar på notan=)


Och här är Malin, min romantiska dejt=)


Där bak någonstans har vi Erik Grönwall på Scenen. Vi kom inte närmre än så, men vi ansträngde oss inte så mycket för det heller..=)


Malin med hennes Älskade hjärterumpåse. Alltså hon är beroende av allt som finns på hjärterum! I påsen ligger det en chockladask som hon köpte och en tidning om saker man kan köpa på hjärterum. Alltså hon byter stil oftare än jag byter trosor=) Haha nä nu skämtade jag=) Men det är verkligen viktigt med en bra stil för Malin! Typ Heligt! Så om ni ska bjuda hem henne så skaffa en stil! Helst lantlig och mycket mycket kärlek ska det ligga i stilen med! Romantik!


Den här bilden ska visa polishästen i bakgrunden! Jag fick ingen bättre bild men jag tycker polishästar är helt fantastiska. En gång när jag va full så började jag gråta när jag klappade en polishäst för att jag saknade min egen häst så mycket och sånt. Kommer du ihåg det frugan? När du typ fick trösta mig hela vägen hem!!=) Hahah, men jag blir verkligen tagen av dessa hästar!


Och här är jag med min lilla lilla latte som kostade 33 kr på espressohouse. Dyrt, men såå värt det!


Här utför alltså min lillebror gymnastik på torget. Galna unge!


Lycklig va han med! Det lösgjordes nog en endorfin eller två, eller är det inte lyckliga endorfiner som utsöndras när man tränar?


Och till slut så är här en bild på mej och Carl, jag sa att han skulle skratta och det ser ut som att han skrattar så mycket att han ska skita på sig! Det lät så när han skrattade med, för mycket chips kanske?


Nä, godnatt! Nu har ni inte fått för lite bilder i alla fall va?=)



Av Jennie - 1 juli 2010 16:11

Nu har vi varit och handlat. Det va jobbigt! Nu ska vi äta snabbmakaroner med dolmiosås=) Det är så himla gott, me ikväll ska ju jag och Malin äta på Oliven!! Herreguud vad gott det kommer bli! Jag har ju bokat bord för två och allt! Jag ska äta tills jag verkligen inte kan äta mer!!


Nu: MAT!!

Av Jennie - 1 juli 2010 11:59

GODMORGON!

Gissa vem som har fem veckors semester framför sig? JAG JAG JAG JAG!!

Det känns helt tomt och konstigt och fullständigt fantastiskt.

Man vet ju alltid vad man ska göra annars. Man vet varjedag vad man ska göra. Alltid är det något som är planerat, men nu är det inte det!! Det känns som att läsa i en bok utan ord, man får lixom skriva in dom själv, och man får skriva precis vad man vill!=)


Hur underbart!?


Inatt va inte så roligt i alla fall för bebisen ville inte röra sig och jag kan ju nästan inte leva när den inte har gjort det på länge, alltså verkligen skitlänge! Så jag kunde inte somna och ville bara få den att sparka, och tillsluuut, när jag legat på mage i 500 år så sparkade den! Och nu har den sparkat ofta sen dess=) Den börjar alltid sparka när jag har legat på mage en stund. Undra varför? Tycker den att det blir trångt eller? Jag har i alla fall läst att det inte är något fara att ligga på mage sålänge det är bekvämt och man kan inte klämma ihjäl barnet=) Och det är bekvämt...


Igår tog jag en bild på magen, den är tagen på morgonen när jag har kissat och inte ätit, så när min mage inte är ett dugg svullen av mat eller kiss eller bajs(?) haha, eller någonting så ser den ut såhära:


Existerar den ens? Och ja, min rygg är svankig, eller vad man säger, inget jag kan göra ngt åt.

Observera inte den överfulla tvättkorgen i bakgrunden!!=)

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards