Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Jennie - 8 juli 2010 12:55

Hejsan.

Jag har fortfarande inte blivit av med mina bad feelings. Jag börjar tro att det är en reaktion av att jag är ledig och slappnar av. Min kropp har varit spänd sålänge, gjort mer än vad den orkar med, stressat.

Idag har jag helt enkelt bestämt mig för att göra ingenting. Eller rättare sagt lyssna på vad min kropp känner för att göra. Den vill sova. Den vill äta, men bara lite lite i taget, så jag ska inte tvinga den att äta mycket i taget för jag har tid att äta hela dagen om det ska vara så. Jag ska inte tvinga mig själv att gå ut om jag inte vill. Jag ska inte tvinga mig att städa någonstans eller något annat tråkigt. Jag ska bara sitta här. Läsa lite. Äta. Sova.

Inatt sov jag inte särskillt bra. Vi har en tågbana i närheten (eller vad det heter) som det åker tåg på ibland (såklart). Inatt vaknade jag av att det kom tåg! Det borde jag inte ens göra för den ligger inte ens så man ser tågen, men det blir ett brusande ljud lixom. Jag vaknade av det 5 gånger! Brukar det ens komma så många tåg på natten? Jag blev ju såklart livrädd varjegång med. Sen hände det jag väntat på ett tag nu. På morgonkvisten någongång så sträckte jag på mig, även på benen och då fick jag en OTROLIG kramp i ena vaden, och det gör ju så himla himla ont så jag fattar inte hur jag ska klara en förlossning om jag inte ens klarar av kramp i vaden! Jag fick alltid det förut när jag va yngre, men nu har jag inte fått det på säkert 8 år eller något, men mamma sa att hon ofta fick det när hon va gravid, särskillt med mig, och många får ju kramp i vaderna när dom är gravida.

GUUUUD vad ont det gör. Det är fortfarande ömt i vaden. Men jag ser det som lite smärtträning=) Det kan ju jag behöva.


När bebis sparkar så känns det mycket högre upp nuförtiden med. Längre upp än naveln och det känns så mycket! Igår blev jag rädd när den sparkade så himla mycket så att hela magen rörde sig och jag fick ta ett djupt andetag.


Det är mycket jag är rädd för nu.


Idag ska jag börja på en bebislista. Saker som man behöver, sen någongång lite senare på semestern så ska jag  gå igenom med mamma och nina vad vi verkligen har.

Vad behöver man ens till en bäbis? Alltså verkligen behöver? För jag kommer inte köpa hur mycket som helst, alltså onödiga prylar. Nä, här ska det nödvändiga och sånt man verkligen använder bara få komma in!


Förlåt för att jag alltid bloggar så långt. Jag ska visa er lite bilder på vad jag köpte i stan igår sen=)


End of long story.

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards