Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Oro och lycka=)

Av Jennie - 18 juli 2010 15:08

Nu efter möbleringen har vi oerhört mycket mera plats. Det är så otroooligt skönt att inte behöva sicksacka mellan alla möbler. Dom står lite mer längst väggarna nu. Fult kanske, men oerhört praktiskt, och jag tänker ju mest praktiskt nuförtiden.


Igår kollade jag i en elloskatalog och insåg att dom har mycket bra baskläder till ett bra pris. Dom hade bra heminredning med! Typ gardiner och påslakan och sånt. Inte så jätteroligt att köpa nya gardiner kanske, men jag har kommit på att gråa gardiner som är glansiga i tyget skulle passa bra in här. Vi har gråa väggar och en nästan vinröd fondvägg så det är lite svårt med färger, men grått passar ju såklart då och om det är glans i tyget så blir det ju mycket mycket roligare.


Shit vad tråkig jag är nu med mitt gardintjat..

Men jag tänkte fråga er om det är töntigt eller så att handla från ellos? Det är det väl inte? Fredrik tycker det men han tycker ju att det mesta är tantigt så jag vågar inte riktigt lita på han åsikt här.


Just nu sitter jag och väntar på att jag ska gå till stationen och möta frugan som kommer idag. Alltså vi har inte setts sen den 15:e Mars. Förstå hur enormt lång tid det är! Det är vårat absolut längsta rekord på att inte träffas. Och under hela den tiden har jag varit gravid. När vi senast träffades var jag bara i v.3 typ, alltså så va det knappt ens påbörjat. Nu har det gått över hälften. Man kan nästan säga att det är första gången som hon träffar mig när jag är gravid.

Fast vi har ju såklart haft tät kontakt via msn och telefon och sånt, men ändå. Detta är oacceptabelt.


Nä, nu ska jag gå och skala ett äpple=)


Föressten, en fråga till alla som varit eller är gravida, och snälla, kan någon svara på dessa frågor vore jag TACKSAM!


* Hur är det med kaffe egentligen? Hur farligt är det? Kan jag dricka någon kopp om dagen? Mitt kaffesug har nämligen återkommit med otrolig kraft!


* Jag känner som en mindre mensvärk i ryggen/magen ganska ofta, är detta normalt?


* Jag läser lite i en bok som heter  "att vänta och föda barn" Och den boken beskriver vad man ska och inte ska äta på ett väldigt konstigt sätt. Får man inte äta majonäs?
För det är ju tydligen råa ägg i det och då är inte det bra. Men jag har gjort det. Hur vet man om man är smittad av salmonella eller listeria? För listeria är ju helt livsfarligt, man kan få missbildade barn och missfall och dödfödda barn och allt möjligt. Sån oro orkar jag inte med!!


Later!

 
 
Ingen bild

Marianne

18 juli 2010 22:43

Det här med kaffefrågan...jag har hört att det är okej att dricka typ 2 koppar kaffe per dag, det ska inte alls vara något farligt för bebisen. Men HELST ska man ju försöka o undvika kaffe helt o hållet. Men som sagt en liten mängd kaffe är inte farligt=)

 
Jos

Jos

22 juli 2010 10:23

Ohh, niiice! :D Ja, imorgon slutar jag halv 2. Sen kl 2 ska jag vaxa benen, så efter det någongång. Är ni sugna på Thai mat? Vi kan ju gå och på Leos resturang imorgon isf? :) Puss

http://zarabi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 4 februari 2011 10:53

Hejsan! ville bara påminna om att jag har en ny blogg, för att denna inte funkar så bra! Men besök mig på: alskadeingen.blogg.se   ...

Av Jennie - 2 december 2010 15:51

Hejsan. Ledsen för dålig uppdatering, men det har ju hänt en del den senaste veckan=) Gabriel valde ju inte att komma ut själv så det blev igångsättning på Måndagen den 22:a. För er som inte vet redan alltså. Fast det gör väl dom flesta. Ha...

Av Jennie - 15 november 2010 15:52

Nu väger jag 69 kg, bara så ni vet. Om ni någongång ska kalla mig tjock så är det nu, för jag tänker ALDRIG mer vara tjock. Om jag inte blir gravid nån mer gång i livet då så klart. Men fattar ni!? Jag har gått upp 16 kilo! Det är nästan inte okej. O...

Av Jennie - 11 november 2010 18:24

Hejsan. Verkligen ledsen att jag bloggar så sällan nu för tiden. Det är denna DUMMA datorn som inte klarar av min bloggsida. Ni skulle inte heller blogga om det tog hundra år att skriva ett inlägg. Jag får till och med vänta när jag måste sudda lit...

Av Jennie - 29 oktober 2010 17:09

Hejsan. Nu ska ni få höra! Det kan möjligtvis vara lite intimt så ni som känner att ni inte vill ta del av lite halvintim info om mig kan ju sluta läsa här.. Jo, igår upptäckte jag att mina bröst har börjat läcka! Visserligen läcker dom inte a...

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards