Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

vecka 23.

Av Jennie - 16 juli 2010 13:00

Idag är det vecka 23. Jag ska berätta för er hur jag käner mig nu, efter mer än halva gravven.


Jo, jag ska tala om för er att just nu är det bläää.

Jag är ledsen för någonting nästan jämt. Helatiden så tänker jag att jag inte ska vara det och att det bara är en massa simmande hormoner i mig som är dumma och plågar mig, men det går ju inte alltid att tänka realistiskt.

Mitt psyke tar kol på mig. Jag orkar inte höra på mina egna förbannade bittra tankar. Jag vill inte vara ensam för då hör jag dom helatiden.

Tankarna tänker att jag är värdelös som inte ens orkar städa. Dom tänker att jag är otillräcklig och oattraktiv osv osv.


Orkar man höra på det hur länge som helst? Nej.


På natten är det enda jag drömmer att ingen lyssnar på mig, ingen hör mig, ingen bryr sig om vad jag känner och nu har alla börjat bli arga på mig i drömmarna med. För jag tycker bara synd om mig själv och det får jag inte.


Förstår ni hur mycket jag hatar hormoner? För jag är inte sån i vanliga fall. Jag är inget psykfall som inte orkar höra mina egna tankar.


Men nu känner jag mig som det. Egoistisk och dum. Helatiden.


Om man nu bortser från alla hormoner som iförsig för något bra med sig, för ibland kan jag känna att jag bara vill att det ska gå fort nu så att jag kan få ut våran bebis och bli som mig själv igen, och min förlossningsrädsla krymper lite när det känns jobbigt att vara gravid, så känns det väl bra, jag har inte ont någonstans, inte konstant i alla fall, ibland kan jag få lite ont i magen eller ryggen och sånt som troligen är normalt. Det flyter på, bebis sparkar otroligt hårt. 

Just nu är den ca 20 cm och väger 500g! Stor!


Det är i alla fall fantastiska ögonblick när den rör sig sådär mycket. Då känner jag mig inte så orolig. Det är skönt!

 
 
Jos

Jos

16 juli 2010 16:17

Nästa helg menar du asså? Jaa, då kan jag på fredagen iaf tror jag. Lördag kväll är det troligen fest kan jag tro! Haha! Åker du hem på söndagen eller? =) Puuuuusss!

http://zarabi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 4 februari 2011 10:53

Hejsan! ville bara påminna om att jag har en ny blogg, för att denna inte funkar så bra! Men besök mig på: alskadeingen.blogg.se   ...

Av Jennie - 2 december 2010 15:51

Hejsan. Ledsen för dålig uppdatering, men det har ju hänt en del den senaste veckan=) Gabriel valde ju inte att komma ut själv så det blev igångsättning på Måndagen den 22:a. För er som inte vet redan alltså. Fast det gör väl dom flesta. Ha...

Av Jennie - 15 november 2010 15:52

Nu väger jag 69 kg, bara så ni vet. Om ni någongång ska kalla mig tjock så är det nu, för jag tänker ALDRIG mer vara tjock. Om jag inte blir gravid nån mer gång i livet då så klart. Men fattar ni!? Jag har gått upp 16 kilo! Det är nästan inte okej. O...

Av Jennie - 11 november 2010 18:24

Hejsan. Verkligen ledsen att jag bloggar så sällan nu för tiden. Det är denna DUMMA datorn som inte klarar av min bloggsida. Ni skulle inte heller blogga om det tog hundra år att skriva ett inlägg. Jag får till och med vänta när jag måste sudda lit...

Av Jennie - 29 oktober 2010 17:09

Hejsan. Nu ska ni få höra! Det kan möjligtvis vara lite intimt så ni som känner att ni inte vill ta del av lite halvintim info om mig kan ju sluta läsa här.. Jo, igår upptäckte jag att mina bröst har börjat läcka! Visserligen läcker dom inte a...

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards