Alla inlägg under oktober 2010

Av Jennie - 5 oktober 2010 11:59

 

Min mage. Fotot  är taget av Johanna.


Hejsan.

Ledsen att jag inte har bloggat på flera dagar, men jag har helt enkelt inte funnit någon ork till att göra det.

I Fredags va det ju trerätters hos Malin och det va en väldigt trevlig tillställning. Hon har världens piffigaste hem. Det känns som att gå in i något slags utställningshem. Så välplanerat med inredningsdetaljer kommer jag aldrig ha det för jag kommer hinna tröttna 500 ggr på att allt ska matcha innan jag når något slags mål. Och när man har bebis måste man kanske tänka lite mer praktiskt=)

Det va obligatorisk övernattning och det va lite jobbigt för mig för jag har fått SÅ svårt för att sova någon annanstans än hemma. Det är sen sjukhusvistelsen. Jag vill  verkligen inte sova över någonstans. Men jag överlevde!


I lördags kollade jag och Fredrik på tapeter och vi hittade en till köket och en till hallen. Jag tror iaf att tapeterna matchar varandra någorlunda, gör dom inte det så va ju det tråkigt. Dom är svarta och gråa. Mörka. Det är väl främst Fredrik som gillar mörka färger, men jag trivdes med dessa med och blir det för mörkt så får jag väl köpa några extra lampor då=)


I söndags åkte vi till IKEA, kanske inte Fredriks favoritställe på jorden, men dit kom vi iaf, och handlade det vi behövde. Jag ansträngde mig för att inte vela och inte kunna bestämma mig och enligt mig själv gick det ganska bra. Kan hända att jag känner att jag inte hann kika på allt, men vi hade inte haft råd ändå så jag får ju inse att det verkligen va bäst så.

Nu håller jag på att montera upp alla saker, men det känns ju som att bebis kommer när  som helst, så jag MÅSTE städa överallt. Till exempel så köpte vi nya dörrknoppar till alla skåp i köket och dom kan man ju inte bara skruva på utan att skura ur hela skåpen. Då känns det smutsigt. Så jag städar ur varje  litet skåp och sen ska jag ta tag i i  att skura listerna och såklart tapetsera och sånt. Hela lägenheten ska vara i toppskick innan bebis är ute. Jag tänker inte trycka ut ett barn innan jag känner att allt är i sin ordning. Så det så!!!


Idag va jag hos Specialmödravården och det va min favorit barnmorska Mia som jobbade. Hon är väldigt trevlig! CTG-kurvan såg så bra ut och bebis är väldigt pigg och aktiv. Det va han dock inte i helgen! Men han är ju det nu iaf så det är inget som är fel.


Mitt blodsocker bråkar lite med mig och jag tycker det är för högt helatiden. Jag ska till diabetessköterskan i morgon och om långtidssockret är högre än förra gången vore det ju pinsamt. Hoppas INTE!


Nu ska jag städa vidare!

Presentation


Jag heter Jennie och bor i Borås i en lägenhet med min pojkvän Fredrik. Vi väntar vårat första barn och det är det jag hade tänkt att denna bloggen ska handla om=). Bloggar om mina tankar och känslor och sånt som händer om dagarna.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards